COMPANY PROFILE
There’s a power that comes when people take responsibility for their own health and wellbeing—a synergy that comes from properly caring for your body and striving for physical health in the midst of life’s other challenges.
For over 30 years Unicity has been driven by the belief that we can make life better for people across the world by arming them with the information and tools they need to embark on their own personal quest for greater physical health and wellbeing.
1972
Founder Invents Herbal Encapsulation
Enrich International becomes the first company to successfully encapsulate and market herbal supplements.
1985
A Tale of Two Companies
Enrich International forms in order to market herbal supplements and other natural products.
Rexall Sundown, named after original Rexall chain of American drugstores, markets vitamins and personal care products through retail stores across the US.
1988
Revolutionary Product
Scientists at the University of Santa Barbara develop a revolutionary product while researching cholesterol and partner with Rexall Sundown to commercialize Bios Life.
1990
A New Model
After attempting to sell Bios Life on a normal store shelf, Rexall Sundown realizes a new approach is needed. Rexall Showcase launches to distribute Bios Life and other cutting-edge products through a network of independent distributors.
2001
UNICITY IS FORMED
Rexall Showcase and Enrich International—two successful companies with high revenue streams—merge to become Unicity: a science-based product company on a mission to “make life better.”
2002
Bios Life 2 and Cardio Essentials are listed in the Physicians’ Desk Reference (PDR).
2004
The MLB Foundation (Make Life Better Foundation) forms as the charitable arm of Unicity.
2006
Stewart Hughes becomes CEO of Unicity.
2006
New Bios Life
Unicity releases an update to its original Bios Life product: Bios Life Complete.
2008
Bios Life Slim Launched
Bios Life Slim, a cutting edge product based on a new understanding of the science of weightloss is launched.
TOP 500
Unicity is ranked, Top 500 Privately-held Businesses in the United States.
2010
Matcha Sells Worldwide
Unicity develops and markets a matcha product, one of the first of its kind to hit the worldwide market.
Utah Genius Award
Unicity awarded Utah Genius Award, recognizing the creators and inventors that drive Utah’s economy
2011
Transformation Program Begins
The Unicity Transformation Program begins, helping participants get in the best shape of their life and transform themselves.
2016
New Buildings, Discoveries, and Markets
Matcha becomes Unicity’s 16th product listed in PDR
Corporate office opens in Miami
Dubai opens, joining 50 other countries where Unicity products are sold.
2017
Today
Unicity continues to innovate, providing you with the best cutting-edge products and solutions.
"유니시티" 역사
유니시티는 미국 유타주 오렘에 본사를 두고 있으며 100년 이상의 전통을 가진 기업입니다.
유니시티는 유니시티 직원들과 디스트리뷰터 사업자 분들, 소비자 회원 분들이 열망하는 꿈을 달성할 수 있도록 최선을 다하고 있습니다.
개인의 성장과 건강에 중점을 두고 있는 유니시티는 검증된 자사 제품과 체계적인 사업 기회 제공으로,
전 세계 수 천명의 사람들이 유니시티의 경영이념인 더 나은 삶을 (Make Life Better) 실현 할 수 있도록 노력하고 있습니다.
유니시티는 유타주 최초 미국 상위 500대 사기업 중 87번째 기업으로 인정받고 있으며,
건강보조식품과 사업개발분야에서 리더로서 자리매김 하고 있습니다.
유니시티는 2001년 100년 넘은 제약회사 '렉솔 쇼케이스 인터네셔널(Rexall Showcase International)'과
허브를 캡슐로 상용화시킨 '엔리치(Enrich International)'가 합병하면서 탄생했습니다.
렉솔 쇼케이스 인터네셔널은1900년대에 매우 신뢰 받는 기업으로 잘 알려진 렉솔의 직접 판매 사업 부서였습니다.
1980년대 후반, 렉솔 쇼케이스는 네트워크 마케팅을 시작하였으며, 2000년도 로얄 누미코 (Royal Numico)사에 인수되었습니다.
엔리치 인터네셔널은 1972년에 설립된 멀티 레벨 마케팅 회사로 캡슐로 된 건강식품을 성공적으로 처음 판매했던 회사 입니다.
1999년 로얄 누미코에 의해 처분된 엔리치 인터네셔널은 2001년 렉솔 쇼케이스와 합병되어 유니시티 네트워크를 형성하게 되었습니다.
유니시티 네트워크는 2003년 내부 경영 관리에 의해 인수되었고, 유니시티 인터네셔널 이라고 명명되었습니다.
오늘날, 유니시티는 전세계 30개국 이상의 나라에서 큰 역할을 하고 있는 네트워크 마케팅 회사 입니다.
'[ 유니시티 ] > History' 카테고리의 다른 글
유니시티 인터내셔널의 역사 (0) | 2018.04.07 |
---|---|
Rexall + Enrich = Unicity (0) | 2018.03.12 |
Our History (0) | 2017.04.15 |